20.4.12

My coffee table books

Jeg læser mange mærkelige ting. Her i blandt Kig Ind, Illustreret Videnskab, madanmeldelser og bagsiden af min havregrynspakke. Men nogle af de ting, jeg læser, vil jeg også gerne vise frem og dele med andre, fordi de er pæne og sjove. Og det er vel det coffee table books er til for. Her er mine fire, som jeg har slæbt hele vejen med hjem fra New York (jeg havde altså kun fire kufferter med hjem, så de er valgt med omhu).


The Book of Awesome af Neil Pasricha
En samling af alle de små ting, som man overser i hverdagen, men som faktisk er virkelig nice. Her er et par eksempler fra bogen: "When the thing you were going to buy is already on sale", "Licking the batter off the beaters of a cake mixer", "Peeling an orange in one shot", "Waking up before your alarm clock an realizing that you've still got lots of sleep time left", og sådan bliver det ved i næsten 400 sider. Mange af tingene virker så små og ubetydelige, men det er vel den slags man skal lære at nyde. Jeg bliver i hvert fald i godt humør af at læse den :)



The Art of the Disney Princess af Disney Editions
Jeg elsker Disney, måske endda mere i dag, end da jeg var lille. Derfor blev jeg ret glad, da jeg opdagede at denne bog findes. En masse forskellige kunstnere er blevet bedt om at lave deres version af Disney prinsesserne, og det er der kommet nogle ret fine og mærkelige værker ud af. Jeg elsker, at prinsesserne er blevet fortolket på så forskellig vis gennem en masse forskellige midler (fotografi, maling, computer grafik, osv). Man kommer virkelig til at tænke på de velkendte figurer på en helt anden måde.






Dogs af Elliott Erwitt
Min kæreste gav mig denne fine fotobog i fødselsdagsgave, for han ved at jeg elsker hunde og særligt sjove billeder af hunde, haha. De fleste af de fine billeder er rigtig sjove, men nogle af dem er også meget rørerende. 




Mannahatta: A Natural History of New York City af Eric W. Sanderson
Denne bog har jeg skrevet om før på min gamle blog - her var hvad jeg dengang skrev: "Forfatteren, som også landskabsøkolog (?), viser os hvordan Manhattan så ud for 400 år siden, dengang øen hed Mannahatta, var beboet af indianere og blev opdaget af Henry Hudson i 1607. Dengang der boede ulve og bjørne, og øen var en stor sump. Mit største ønske er at kunne gå tilbage i tiden, og hvis jeg kunne, så ville Mannahatta være det første sted jeg besøgte!! Det er simpelthen så fascinerende." Bogen har en masse vilde "før og efter" billeder af øen og er i det hele taget enormt gennemført.




6 comments:

  1. Jeg tænker, at 1907 må være 300 år for sent ;)
    Synes det er utroligt godt klaret, at du kun har disse 4 bøger med hjem. Efter et år i USA havde jeg to kufferter med hjem til Danmark, og den ene vejede 25kg og var kun bøger. Er lidt en freak - ved det godt ;) Er en smule forelsket i The Book of Awesome - må jeg få fingrene i!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha ups, det er rettet nu :)
      Tro mig, det var SÅ svært at vælge. Lige nu er jeg mega irriteret over, at jeg ikke tog mine HP-bøger med hjem. Kan det virkelig passe, at man skal vente 3 uger på at få en engelsk HP1 på biblioteket?!

      Delete
  2. Årh, jeg er vild med den med Disney-prinsesser.

    ReplyDelete
  3. "book of awesome" bliver jeg da nød til at eje, tak for tippet, hilsen annasstjerner.blogspot.com :)

    ReplyDelete
  4. Cecilie, er du vegetar? Spiser du aldrig kød, æg og den slags? Og hvad med fisk? Og er alt du spiser og køber økologisk? :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. nej jeg er ikke vegetar, men jeg spiser ikke særlig meget kød - og når jeg gør, så er det altid økologisk. øko æg og fisk spiser jeg masser af :) grøntsager og frugt køber jeg ikke økologisk, da det simpelthen er for dyrt for mig lige pt.

      Delete