13.3.12

Harry Potter: Page to Screen

Her er hvad jeg har brugt de sidste par dage på at læse... 540 sider om Harry Potter filmene. Og det er et MUST for alle HP-fans. Den indeholder alt, hvad man kunne ønske sig at vide om filmene. Den starter helt fra begyndelsen: hvordan man bestemte sig for at lave filmene, hvordan man fandt de tre hovedroller gennem flere måneders casting, hvordan man bestemte sig for Hogwarts udseende osv. 

Men den går også helt ned i detaljerne: tankerne bag kostumerne, bag kulisserne, skabelsen af drager, dementorer og Dobby. Det er fascinerende at se hvor detaljeret alting er. Og det bedste er næsten at læse om skuespillernes og bagmændenes tanker om det hele. Billederne er fantastiske og det er alle de små  historier også. Det er nemt at se, hvor meget arbejde og kærlighed, der er blevet lagt i de film :) Desuden er bogen fyldt med ting, man ellers ikke ser: casting billeder, uddrag af manuskriptet, billeder af skabelsen af monstre og bygninger, behind-the-scenes billeder, tegninger JK Rowling har lavet for at forklare fx hvor den forbudte skov og Hogwarts ligger i forhold til hinanden, concept art og meget mere.











Hvis du er Harry Potter fan, vil du ikke fortryde at købe denne bog :)

4 comments:

  1. Hej :) Ved du om man kan købe den på dansk? :D

    ReplyDelete
  2. Okay, det er jo verdens sejeste bog, som jeg simpelthen ikke forstår hvorfor endnu ikke er i min besiddelse!! Åh, jeg elsker den allerede! Har du købt den her hjemme (eller i USA, som jeg frygter!) og hvis ja, hvor?! Åh, jeg er helt utålmodig, og kan næsten ikke overskue hvis den skal bestilles hjem fra amazon!!

    Bedste blogpost nogensinde btw! ;)

    ReplyDelete
  3. Laura: Det tvivler jeg meget på, desværre!

    Nadja: Tak, du er da sød! Jeg må desværre skuffe og sige at jeg købte den i USA via Amazon. Så du må vist hellere væbne dig med tålmodighed og bestille hjem fra Amazon :)

    ReplyDelete
  4. Den må jeg straks bestille til min søn. Han er stor HP-fan, og for bare ganske få dage siden spurgte jeg i en boghandel i DK, om der fandtes bøger om Harry Potter - uden serien. Og det fik jeg nej til. Denne bog lyder fantastisk! Tak for tippet.
    BTW: Jeg elsker New York, og har nydt at læse dine indlag derfra. Men nu er jeg fast læser af din KBH-blog! Du er hyggelig at følge!

    ReplyDelete