20.3.12

Den lille havfrue - Kastellet - Operaen - Nyhavn

Det er som sagt ikke altid dødens pølse at være arbejdsløs :) For en uge siden tog min kæreste og jeg på tur i København på en helt almindelig tirsdag. Jeg er pinligt dårlig til at finde rundt i København, selvom jeg har boet her i sammenlagt 11 år af mit 21-årige lange liv. Kan helt klart finde bedre rundt i NYC. Nåh, men jeg havde ikke besøgt den lille havfrue siden jeg var 6 år, så det bestemte vi os for at gøre. Der sad hun så fint (omringet af japanere).


Derefter gik vi en tur rundt om kastellet, som jeg aldrig har besøgt før. Det var meget smukt og vejret var fantastisk! Kan I mærke det piger? Foråret er på vej!


Kæresten som er fotograf, men som helst ikke vil fotograferes...



Så bestemte vi os for at køre ind til Nyhavn og på vejen kom vi jo forbi Operaen, som ligner et stort hus med kasket på.



Nyhavn er det smukkeste i København efter min mening - når man altså kan komme gennem menneskemassen om sommeren.



Nåh, men det var lige en Københavner-tur for begyndere :) Der er kun 2 km fra havfruen til Nyhavn, og det er en meget smuk tur. Synes at vi Københavnere skal være bedre til at nyde de ting, vi tager for givet! Har I nogle forslag til Københavnerturer?

2 comments:

  1. Jeg elsker Frederiksberg og kan godt lidt turen, der starter på Nørrebro på Rantzausgade, hvor man går ad en sti hen over Åboulevarden og følger den ud til Frb. Centret. Undervejs kan man lave en afstikker til Landbohøjskolens område, hvor der er stille og fredeligt og nogle gange heste der går ude, og der ligger også en lille park i det kvarter med fine fine blomster. Videre efter frb.centeret og op forbi rådhuset og ind igennem Frb have og bagefter ned ad Frb Alle..jeg er helt klart mest til brokvartererne..

    Vh Rkke

    ReplyDelete
  2. Den tur har jeg gået rigtig mange gange - det er jo her jeg altid har boet ;) det er virkelig en skøn tur!

    ReplyDelete