21.2.12

R.I.P MAC

Min elskede computer er afgået ved døden d. 20 februar. Jeg havde lagt en klipsemaskine ovenpå computeren, og det viser sig så at den er magnetisk. Pludselig går computeren i stå og siger en meget høj og ubehagelig klikkelyd. Jeg bryder helt sammen (det skal lige siges at min mor var taget tilbage til NY en time før, og jeg følte mig helt alene i verden).

Nåh, men turen gik til Humac, hvor butiksassistenten kunne konstatere, at han aldrig havde hørt noget lignende, at harddrivet næsten helt sikkert ikke kunne reddes, og at det ville blive en dyr omgang. Suk. Alle de billeder og fine ting jeg havde gemt på den computer. Og nej, jeg har ikke lavet en back-up. Dumme mig.

Derfor ingen blogging de næste par dage. Hvis jeg er heldig, får jeg den tilbage på fredag. Hvornår begyndte menneskeheden at blive så afhængig af computere? Burde flytte til New Guinea og starte forfra uden al den elektronik.

3 comments:

  1. Been there, done that! Og det er bare SÅ ærgeligt! Desværre har jeg endnu ikke fundet ud, af hvordan man laver en backup af hele sin harddisk? med mindre man investere i en Timemachine så den kan gøre det trådløst.

    ReplyDelete
  2. Så uden mac og iPhone, føler med dig :)
    tror du skal investere i en ekstern harddisk og så bruge time machine. Jeg er så "heldig" at jeg har en desktop mac , så time machine hele tiden lave backup

    I kan evt købe jer en ekstern harddisk og så sætte den til jeres mac fx 1 gang om ugen og så lade time machine udføre et backup

    ReplyDelete
  3. Humac har ellers lige været igennem en vridemaskine for deres MEGET dårlige service.. så god fornøjelse siger jeg bare!! Håber du slipper billigt på den ene eller anden måde. :-)

    ReplyDelete