17.2.12

+ og - fra uge 1 i København

Inspireret af min yndlingsblogger Sydney fra The Daybook, som laver nogle ret sjove indlæg med titlen "Awkward and Awesome Thursday" (hun virker SÅ sjov og sød - og så har hun lige fået en bebs. Åh), vil jeg også lave en plus og minus liste fra min tid her i Danmark. Jeg elsker at lave lister, og jeg håber, at det bliver sjovt for jer at læse :)

+
- Når ekspedienten gætter på at man bruger størrelse 26 i bukser, når man på en god dag kan klemme sig ned i en gavmild str. 27.
- Når ens kæreste kun giver en pakke After Eight chokolader i valentinsgave - det er alligevel det eneste, jeg vil ha' <3
- Når man efter halvandet år bliver genforenet med sin cykel. Jeg ku' køre rundt på den jernhest hele dagen, hvis det skulle være.
- Når solen skinner i København. Det er så fint!
- God rugbrød, leverpostej og mælk, der ikke har flødekonsistens. Big love!
- Når man igen er indehaver af veninder. Det har i den grad været savnet!

- Når ens nye lejlighed er så flot, og der ikke bor en eneste mus i køkkenet.





- Når man - hver eneste gang man ser en hund på gaden - bliver ramt af intenst savn til sin lille hundi på den anden side af Altanten. Når jeg skyper med min familie, og han hører min stemme, tror han at jeg er på vej op ad trapperne og sætter sig hen og venter på mig. ÅRH!
- Når man endelig er blevet overtalt af sine forældre til at cykle med cykelhjelm - og ens ører nærmest er faldet af efter 2 minutter i kulden. Hvordan holder man ørerne varme med sådan en satan på hovedet??
- Når man går fra at være iPhone-bruger til at være Sony Ericsson-bruger. Har abstinenser.
- Når man har set flere kendisser i København på en uge end man så i NYC på halvandet år. Altsååå....
- Når ens vækkeur er blevet børnehaven, der ringer, og man skal møde en halv time senere.
- Når ens mor hiver en ud i regnvejret for at se en film i biffen, man egentlig ikke rigtig gider, og det så viser sig, at man er der en time for tidligt. Hvileløs vandring i Frederiksberg centeret anbefales ikke.

Bidrag gerne med jeres egne plusser og minusser fra denne uge :)

8 comments:

  1. +'er
    Pakker
    Gode veninder
    Min nye mobil - nu med cover!
    Mange fridage fra uni!
    Solskin! <3

    -'er
    Nu savner jeg også min hund! :(
    Jeg har ikke set skyggen af penge siden d. 4!
    Det er koldt udenfor!
    Opvask og vasketøj på fridagene! :P

    ReplyDelete
  2. Må lige tjekke australieren ud:o).
    + ny lille lejlighed med masser af charme og sjæl... og så på Østerbro:o)
    + vinterferie,og glæder mig alligevel til at komme på arbejde igen
    + solskin
    + date på søndag med en sød mand

    - har slet ikke plads til alt det, jeg godt kunne tænke mig at have i den nye lejlighed:o(. Blev helt glad, da jeg fandt ud af, hvor meget plads, der er under sengen, men nu er det fyldt op.
    - neglesvamp- ih altså!
    Hov har ikke flere minusser:oD

    ReplyDelete
  3. +
    det er fredag

    -
    Jeg har påbegyndt influenza og halsbetændelse.. på en fredag..
    har brugt hele dagen på arbejde på, at lege elektriker da sikringerne sprang (jeg er vel og mærke studentermedhælp..)
    har spildt en kande kaffe ned over min nye angorabluse. Også på arbejdet
    ventede 30 minutter på en bus der aldrig kom imorges

    Ja min Fredag har vidst bare været overordenlig dårlig.. :/

    ReplyDelete
  4. kan rigtig godt lide + og - indlæggene, de er ret så hyggelige at læse :-)))
    -S

    ReplyDelete
  5. du kan købe et par ørevarmer i tiger hvor bøjlen sidder i nakken og ikke hen over hovedet, eller så kan man få tynde huer i mange cykelbutikker, de er bare ikke så billigt :)

    + solskin
    det er weekend :)

    - lejligheden trænger til at blive ryttet op

    ReplyDelete
  6. et ufashionabelt bud på at beholde dine er er sådanne nogle http://test.tradehouse.as/billeder/big/53696.JPG . de er set i føtex til en flad tyver

    ReplyDelete
  7. Hej Cecilie! jeg har læst meget på din NY blog men er også begyndt at læse den her!:) jeg har modtaget en blogaward hvor man skal "norminere" ens 5 yndlings blogs under 100 faste læsere. Altså du har jo kun lagt 3 indlæg ud, men jeg elsker virkelig din anden blog og den måde du skriver på, men på den har du allerede over 200 læsere. Så jeg tænkte på om du ville modtage den ? Hvis du gider skal du skrive hvem du har fået den af og så lave din top 5. Håber du gider:)
    allthatstuff4you.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. det er sjovt at læse jeres +'er og -'er, haha :)
    Anonym og Nina: tak for tip, det er jo ikke så pænt, men det kan godt være at jeg burde anskaffe mig sådan en :)
    Nanna: tak for de søde ord :) jeg får nok ikke lavet den, men ellers tak!

    ReplyDelete