24.3.12

Favorit tv-serier

Livet i NYC skrev jeg for noget tid siden om mine yndlings tv-serier. Dem ser jeg stadig, men der er kommet to nye til, nemlig Community og Modern Family.



Community er en meget speciel serie, og jeg har aldrig rigtig set noget lignende. Udgangspunktet er Jeff, tidligere advokat, som bliver nødt til at tage sin uddannelse om. Det gør han på Greendale Community College, hvor han møder sin læsegruppe bestående af 6 meget forskellige mennesker. Serien laver parodier på kendte film og slynger omkring sig med popkulturelle referencer. Man skal derfor ha' set en del film og følge med i popkultur for at kunne forstå de mange jokes, men gør man så også det, så er det virkelig sjovt. Der er tre sæsoner indtil videre.



Modern Family har kørt på Tv2 i en periode, men der blev jeg ikke rigtig fanget af det - det er jeg til gengæld nu. Serien handler om tre små familier, som er en del af en stor: der er bøsseparret Cameron og Mitchell, som lige har adopteret en lille pige, der er Claire og Phil + deres tre børn, og så er der Claire og Mitchell's rige far Jay, som netop er blevet gift med den yngre columbianske Gloria. Serien er så jordnær, genkendelig og feel-good. Der er ikke særlig meget drama, men det behøver den heller ikke, for historierne er sjove og man er ganske godt underholdt.

I kan læse mine andre yndlingsserier lige her. Hvad sker der forresten for at nærmest alle serierne holder pause lige nu? Det fungere altså ikke i min arbejdsløse tilværelse.

1 comment:

  1. Jeg ELSKER modern family, lige præcis fordi der ikke er vildt meget drama og den stadig er nogenlunde realistisk..(ikke fordi der er noget galt med dem der er fyldt med drama og utrolige historier, love them too!!) Jeg er helt vild med Phil, synes virkelig han er så sjov... og Cameron selvfølgelig også...

    ReplyDelete